Saturday, November 21, 2009

Si Dia Menjeling

Maaf akan kehilangan aku yang agak lama.

Aku tahu. Rindu. Rindu membaca tulisan-tulisan kudus aku. Aku sudah kehilangan laptop dan juga PDA serba boleh. Itu cerita lain.

Aku di KLIA minggu lepas terbang ke sebuah negeri jauh di seberang laut. Aku dan rakan kerja. Seorang wanita. Yang agak rupawan.

Kebetulan berlaku sesuatu tidak diingini dan flight attendant mahu kami ke gate C14. Lalu kami angkat kaki segera.

Sedang dalam terburu-baru dari jauh aku terlihat seorang public figure. Tinggi dan tegap rupanya. Anwar Ibrahim. Dan kami berselisih. Seolah dia mengenali aku. Dan menjeling. Aku segera membisik ke telinga rakan bahawa itu Anwar Ibrahim.

Dalam hati aku berbisik "Sudah-sudah la. Aku tahu aku kacak. Tak perlu jeling-jeling"

Sayang sekali aku seorang straight dan kawan wanita aku agak hampa seolah dia bukan rupawan untuk dilihat.

No comments: